Leuke bedrijfsgeschenken voor klanten en zakenpartners combineren idealiter waardering, bruikbaarheid en een vleugje originaliteit. Heb jij even wat inspiratie nodig? Dan ben je aan het juiste adres, want hieronder delen we een paar originele ideeën om jouw zakenrelaties in de bloemetjes te zetten.
Algemene geschenken
Veel bedrijven geven hun klanten en zakenpartners algemene geschenken om de samenwerking te versterken. Voor een brede klantenkring gaat het dikwijls over items met een lager prijskaartje. Denk aan luxe pennen met een gravure, herbruikbare koffiebekers en mini bluetooth speakers. Meestal zijn deze bedrijfsgeschenken voorzien van een logo om het merk in de verf te zetten.
Ook een borrelbox is een goed idee. Een cadeaubox met enkele snacks en een flesje cava of champagne valt bij iedereen in de smaak. Je kan zo’n bedrijfsgeschenk zelfs laten personaliseren, en op deze manier zelf de inhoud en vormgeving bepalen.
Feestdagen
Kerstmis, nieuwjaar, Pasen... de feestdagen zijn traditioneel een periode waar bedrijven hun klanten, leveranciers en andere zakenrelaties een cadeautje geven. Een luxe wijnpakket staat steevast op nummer één. Tegenwoordig zijn er ook alcoholvrije alternatieven verkrijgbaar.
Nog een populaire keuze is een doosje pralines of chocolade. Of wat dacht je van een wellnesspakket met geurkaarsen en badzout?
Duurzame geschenken
De laatste jaren is er steeds meer aandacht voor duurzaamheid en ecologie. Sommige bedrijven geven geen geschenken maar investeren in projecten zoals ‘plant een boom’ en andere goede doelen. Fairtrade producten zijn ook aan een opmars bezig. Ze zijn perfect om jouw bedrijf in een positief daglicht te stellen en een bijdrage te leveren aan allerlei maatschappelijke problemen wereldwijd.
Ervaringsgeschenken
Wil je eens iets anders dan die traditionele business gifts? Geef eens een ervaring cadeau. Ga samen met je klanten naar een wijnproeverij, neem deel aan een kookworkshop of boek een ballonvaart. Deze momenten zijn ideaal om je klanten nog beter te leren kennen en een langdurige relatie op de bouwen.
Maak het persoonlijk
Nog een belangrijk tip: personaliseer het geschenk. Voeg een handgeschreven kaartje of een videoboodschap toe. In sommige gevallen kan je ook de naam of het logo van de klant op het bedrijfsgeschenk zetten. Bonuspunten als je het persoonlijk gaat overhandigen.